Friday, March 1, 2013

Before his sleep time : Al Fatihah

Yesterday was my 1st time...recited Al Fatihah together with my lil boy...dengan niat nak membiasakan dia dengan surah itu....



Im not sure..but someone shared with me yang otak kanak2 sangat berkembang just before time dia nak tido tu...bukan yang tgh mamai tu..the process prior to that...

so as usual...made him a bottle of milk...but naik atas baca buku kejap...then he climbed the bed and i switched off the light...then called hubby (not everyday)...and smlm while he drinks his milk...so i mula bacakan al fatihah...n bila dia dh puas minum...my lil boy started to follow me..eventho hujung2 ayat je..and kadang2 i baca satu2 kalimah slowly and louder....ada la 10x jgk baca smpi dia mmg dh ngantuk giler *plus me pn dh menguap*.....

and he asked for another bottle of milk..i made the new one by using the smallest avent bottle...then off we ZZZzzzzzzzz....


In Sha Allah kita slow2 k farouq....

1 comment:

bibi yusof said...

insyaAllah..
bibi everytime baca quran.. aliya akan tunggu kat sebelah.. bile dah abes bace... bb bacekan surah pendek kat die.. sempat la habes sebelum ni melarikan diri.. hehehe... :)