Wednesday, October 20, 2010

Less than a month


Owh..saya sudah masuk 36mggu..takut nya..last monday time scan doc mentioned yang kepala baby dh ke bawah..tp lum ready untuk bsalin la..n doc ok if nak bsalin by next week sbb by 37weeks paru2 baby dh matured..so ok if baby nk kuar..

yang xbest nya..baby berat 2.4kg je..n doc ok je if berat baby >2.5kgs..tp rasa kecik je nanti kan..nanti kuar2 mnum susu ibu ni harap baby akan mbesar dgn sihatnya..tp jangan badan di pam2 pulak k.. :) n doc cakap baby xkan more than 3kg la..xksah la doc..janji leh normal n smuanya sihat n smooth..

doc sudah kasi admission letter untuk pas ke hospital if ttiba saya sudah rasa sakit bsalin biler2 masa...n doc dh kasi hp no dia jgk..i pn dok tanya nurses ari tu doc nye umah kat mana..n they said area2 ampang gak..n ask me to call the doctor 1st if ada tanda nk bsalin which doctor said are :
1) Pecah air ketuban
2) Contraction lebih kerap
3) Kuar darah + lendir

Saya adalah bdebar n i plan to start my MC by next week..tunggu masa nak branak di rumah sahaja..if jadi apa2 rasa2 leh ke drive sndr in case xde sapa kat umah? ehehe..but opismate cakap perut xjatuh lagi..tp drg pn xtau by the time nk jatuh n rasa nk bsalin tu brapa lama..so it can be at any time bebeh..
Alhamdullilah kaki n tangan saya tidak kembang..tp skrg muka n hidung adalah SANGAT KEMBANG..so mereka2 adalah cakap saya tembam skrg ini..wakaka..xksahla janji sihat kan even skrg agak xlarat nk bjalan n bawak diri..

p/s : Age saya 26? dh masuk 27 la doc.. :P n not forget to mention that i still muntah2..hanya mampu berdoa n bertahan!

1 comment:

basiqRadzai said...

dun worry yang... insyaAllah i'll be there when u r at home k. :)